استخر سنگی

انواع استخرها: بهترین مواد و مصالح برای اطراف استخر

بهترین ماده برای استفاده در حوضچه چیست؟ نصب استخر در حیاط خانه یک تصمیم اساسی است. این امر به تعمیر و نگهداری مکرر نیاز دارد و هزینه نصب می تواند گران باشد. از طرف دیگر ، یک استخر ، صرف نظر از اندازه آن ، امکان تبدیل ملک شما را دارد. البته تنها در صورتی می تواند به آن هدف دست یابد که مطمئن شوید همه چیز را در اطراف خود به درستی به دست می آورید. این شامل یک منطقه پاسیو است که می توانید برای خشک شدن و لذت بردن از آفتاب پس از شنا یا تماشای بازی کودکان خود استفاده کنید. که به نوبه خود به یک سوال مهم منجر می شود: بهترین مواد برای استفاده در عرشه اطراف استخر شما چیست؟ برای پاسخ به این سوال، منطقی است که ابتدا به ویژگی ها و کیفیت هر ماده ای که در اطراف استخر شماست ، نیاز داشته باشد ، نگاه کنید.  مواد اطراف استخر باید 5 مشخصه داشته باشند. سلیقه ها متفاوت است و منطقه ای که در آن مشغول ساختن محوطه استخر یا پاسیو هستید نیز متفاوت است. هنوز هم ، صرف نظر از تنظیمات و موقعیت های فردی ، در اینجا 5 ویژگی وجود دارد که می توانید در هر ماده ای که در اطراف استخر خود استفاده می کنید ، جستجو کنید.

1) مقاومت در برابر لغزش

این احتمال وجود دارد که بعد از بیرون آمدن از استخر روی عرشه قدم بزنید. در نتیجه ، برای جلوگیری از حوادث احتمالی خطرناک ، هر ماده ای که استفاده می کنید باید مقاوم در برابر لغزش باشد. شما به زیبایی و ایمنی به محوطه استخر خود احتیاج دارید.

2) به پایتان حس بدی منتقل نکند

باید در نظر داشت که چه ماده ای به خوبی روی پای شما احساس خوبی داردو چه میزان گرما را در خود حفظ می کند. نه تکه تکه های چوب و نه یک سطح گرم در یک روز آفتابی نگران کننده نبوده و حس بدی ایجاد نخواهند کرد.

3) مقاومت در برابر آب

به طور طبیعی ، اطراف استخر شما در معرض آب زیادی قرار خواهد گرفت. چه بچه ها پاشیده باشند و چه یک بزرگسال.  تا زمانی که تمیز یا تبخیر نشود ، آن آب روی سطح می نشیند. آیا این آب به آن سطح آسیب می رساند؟ آیا باعث پوسیدگی و تاب خوردگی خواهد شد؟ در این صورت ، ممکن است موادی که استفاده می کنید ایده آل نباشد.

4) هزینه نصب

همانطور که در بالا ذکر شد ، استخر یک سرمایه گذاری اساسی است. به بیان ساده ، شما مجبور نیستید بیش از خود استخر در محیط اطراف هزینه کنید. هر ماده ای باید از نظر هزینه نسبتاً خوب باشد تا اطمینان حاصل شود که بودجه زیادی برای جاذبه اصلی باقی مانده است.

5) نیاز به تعمیر و نگهداری فوق العاده کم

سرانجام ، نیاز به تعمیر و نگهداری فوق العاده کم باید یک جزء اصلی برای هر ماده ای در اطراف استخر شما باشد. استخر به توجه زیاد و مکرر نیاز دارد. در نتیجه ، فراموش کردن مراقبت از همه چیز در اطراف آن نیز آسان نیست. به دنبال موادی باشید که برای حداکثر کارایی به کم و زیاد کار نیاز ندارند.

با توجه به این توضیحات موادی که برای محوطه استخر روباز انتخاب می کنید یکی از مهمترین تصمیماتی است که هنگام ساخت استخر خواهید گرفت ، هم از نظر زیبایی و هم از نظر عملکرد. سه نوع ماده برای انتخاب وجود دارد – سنگ فرش بتونی ، سنگ طبیعی و چوب ، که در انواع مختلف وجود دارد ، بنابراین ، صرف نظر از سبک محوطه سازی در باغ خود ، مطمئناً ماده ای پیدا خواهید کرد که مکمل محیط طبیعی. هنگام انتخاب محوطه استخر ، ویژگی های کلیدی مورد توجه غیر لغزنده هنگام خیس بودن ، بافت ساینده برای راحتی در زیر پا و مقاومت در برابر جذب بیش از حد گرما است.

سنگفرش سنگ (اسلب های بتونی پیش ساخته)

 

استخر سنگفرشی

شاید بیشتر از هر ماده دیگری سنگفرش توسط صاحبان استخر به دلیل مزایای عملکردی آنها انتخاب می شود. سنگ فرش ها از ماندگاری بالا و نگهداری کمی برخوردار هستند که در طولانی مدت از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است. آنها همچنین سطح غیر لغزنده ای دارند که به خصوص در صورت داشتن کودکان خردسال می تواند بسیار مفید باشد. از نظر زیبایی شناسی ، سبک ها و بافت های بی شماری وجود دارد که می توان از بین آنها انتخاب کرد ، بنابراین قطعاً ماده ای وجود دارد که فضای باغ شما را تکمیل می کند.

سنگ طبیعی

 

استخر با سنگ طبیعی

سنگ طبیعی یک انتخاب بسیار محبوب است – نه تنها سنگ فوق العاده با دوام است ، بلکه به دلیل ایجاد اصطکاک طبیعی ، به طور کلی به عنوان یکی از بهترین مواد ضد لغزش شناخته می شود. محیط های سنگی در انواع مختلفی از سبک ها و پوشش ها وجود دارند ، اما محبوب ترین آنها سنگ پرچم است. در حالی که ظاهر طبیعی ارائه شده توسط سنگهای پرچم بی نظیر است ، اما این ماده می تواند در هوای گرم گرم شود ، که ممکن است برخی از افراد هنگام پابرهنه بر روی آنها کمی ناراحت کننده باشند.

چوب

 

استخر چوبی

چوب یک فضای روستایی را ارائه می دهد ، اما بخاطر داشته باشید که تعامل مداوم بین آب و چوب گاهی منجر به تاب خوردن چوب می شود. در حالی که می توان از تعمیر و نگهداری و درمان منظم برای جلوگیری از این مسائل استفاده کرد ، بسیاری از دارندگان استخر برای دستیابی به همان زیبایی روستایی اما بدون مشکلات احتمالی ، تصمیم به ارتقا to به اطراف چوب کامپوزیت می دهند. محیط های چوبی کامپوزیت از ماده ای شبیه پلاستیک ساخته شده اند ، اما تفاوت آن از نظر ظاهری بسیار دشوار است. گرچه این ماده گرانتر است ، اما به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز است بنابراین در واقع در دراز مدت موجب صرفه جویی می شود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.