آب درمانی

فواید درمانی آب در استخر

 

چه در استخر برای استراحت بعد از کار در استخر چند طول بچرخید و چه در ساعاتی در یک مرکز آب درمانی به آرامش و آرامش خود بپردازید ، شرکت در چنین فعالیت هایی مزایایی برای ذهن و بدن دارد. شنا به طور منظم به این معنی نیست که باید سخت تمرین کنید و بدن خود را به حد مجاز برسانید – در واقع ، شنا می تواند یک ورزش عالی با تأثیر کم باشد که آن را برای کسانی که بدنبال بازسازی از آسیب های جسمی یا بیماری ها هستند ، ایده آل می کند. اگر به دنبال سلامتی ، تناسب اندام و لاغرتر شدن یا فقط آرامش هستید ، شنا ممکن است همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید. در اینجا برخی از مزایا ذکر شده است:

فشار خون را کاهش می دهد

 

اگر فشار خون بالا دارید یا از یک سبک زندگی استرس زا رنج می برید (به خصوص اگر استرس مربوط به کار باشد) ، کمی وقت صرف کردن برای شنای آرام و یا استفاده از خدمات آبگرم محلی آب درمانی خود می تواند به طور چشمگیری به بهبود سلامت و سلامتی شما کمک کند. چشم انداز آب درمانی یک تجربه آرامش بخش است و باعث ترشح اندورفین می شود و به شما کمک می کند به تعادل روانشناختی برگردید تا برای یک روز دیگر در محل کار و داشتن خانه ای شلوغ احساس تازه و جوان شوید.

سلامت قلب و عروق و گردش خون بهبود یافته است

 

فعالیت های اندکی به خوبی شنا برای کسانی که می خواهند سلامت قلب خود را بهبود ببخشند وجود دارد. شنا برای افرادی که گردش خون ضعیف دارند یا اختلالات گردش خون مانند پدیده رینود بسیار عالی است. شنا یکی از بهترین اشکال ورزشی است که در کل بدن کار می کند ، باعث می شود قلب و ریه ها اکسیژن را در سراسر بدن پمپاژ کنند و خطر حمله قلبی را کاهش دهند. شنا به ویژه برای کسانی که از مشکلات جسمی رنج می برند که مربوط به دست ها یا پاها است ، مفید است زیرا باعث افزایش جریان خون در آن مناطق می شود و به توان بخشی کمک می کند.

به آرامش عضلات دردناک کمک می کند

 

درمان های هیدروتراپی مبتنی بر فشار مانند جت های هیدروتراپی پس از یک جلسه تمرینی شدید و درد الیاف عضلانی بسیار عالی است. چنین روش های درمانی برای کسانی که در مفاصل مانند آرتروز مشکل دارند نیز مفید است. حتی اگر از نظر عضلات یا مفاصل مشکلی ندارید ، احساس گرمای آب با جادوی خود بر روی بدن آرامش بخش است.

قدرت عضلات را بهبود می بخشد

 

اگر به دلیل مشکل سلامتی عضلات ضعیف شده اید ، استفاده از مقاومت آب برای تحریک عضلات برای تقویت قدرت م effectiveثر و کم خطر است. برای افراد مسن که به دلیل روند پیری دچار از دست دادن توده عضلانی می شوند ، شنای سبک تا متوسط ​​در استخر با واحد ضد جریان می تواند روش خوبی برای کمک به عملکرد مطلوب بدن باشد.
اگر به سادگی بدنبال شکل و فرم هستید ، شنا یک روش دلپذیر و لذت بخش برای انجام آن تمرین بدنساز است ، در عین حال استقامت خود را نیز افزایش می دهید – داشتن استخر داخلی خود به این معنی است که هر زمان بخواهید می توانید شنا کنید!

پنج مزیت بهداشتی استخرهای آب نمک

افزایش قدرت عضلات در استخر

مزایای بهداشتی استخرهای آب نمک

استخر آب نمک چیزی فراتر از یک مکان آرامش بخش برای غوطه وری است. استخرهای آب نمک همچنین مزایای بی شماری برای سلامتی دارند که از تسکین پوست تا کاهش استرس در شما متغیر است. اگرچه استخرهای آب نمک برای ضدعفونی و ضد عفونی کردن آب به مقداری کلر احتیاج دارند ، اما برای کسانی که بدنبال چیزی متفاوت از استخر متوسط ​​هستند بسیار مناسب است. استخرهای آب نمک پنج مزیت سلامتی دارند:

عالی برای پوست


کلر می تواند پوست ما را خشک و خارش دهد بعد از شنا. روش دیگر ، آب نمک در واقع برای پوست مفید است. این می تواند پوست شما را نرم و لطیف کند ، و مطالعاتی انجام شده است که ثابت می کند چگونه آب نمک می تواند به اختلالات پوستی مانند اگزما ، آکنه و پسوریازیس کمک کند. آب نمک همچنین به عنوان یک مرطوب کننده و لایه بردار طبیعی عمل می کند و توانایی پوست در حفظ رطوبت را افزایش می دهد.


خواص ضد استرس


هرچه استرس بیشتری داشته باشیم ، بدن ما کمتر قادر به عملکرد صحیح است. آب نمک به روند آرامش طبیعی بدن کمک می کند و باعث می شود بعد از هر بار شنا سرحال باشیم.


جایگزین ورزشگاه


ورزش برای سلامت کلی ما مهم است. یک استخر آب نمک به ما امکان می دهد تا در محیط آرام تری نسبت به سالن بدن سازی سنتی تمرین کنیم. شنا یک تمرین عالی است زیرا شما با هر بار ضربه در برابر جریان آب مقاومت می کنید ، و بدن شما را سخت تر از کار می کند اگر اگر شما فقط با استفاده از یک قطعه وسایل بدنسازی مانند تردمیل یا دستگاه بیضوی ورزش می کنید. شنا در استخر آب نمک همچنین به شما کمک می کند تا بر تنفس خود تمرکز کنید (شما چاره ای ندارید ، نمی توانید زیر آب نفس بکشید) ، کاری که ما سعی می کنیم در هنگام سوزاندن کالری در بدن فراموش کنیم. سالن ورزش.


مفید برای مفاصل و عضلات


شنا در استخر آب نمک از مفاصل و عضلات بهتر از استخر کلر دار سنتی است. آب نمک حاوی برومید است ، یک ماده معدنی که به شما کمک می کند تا دردهای روزمره ، درد و احساس درد را که همه ما در اعماق مفاصل و عضلات خود احساس می کنیم ، تسکین دهد. علاوه بر این ، افرادی که در اثر جراحت بهبود می یابند حرکت در استخر آب نمک راحت تر خواهند شد زیرا برومید به عضلات و مفاصل آنها بهبود می یابد.


بدون عوارض جانبی


بعضی از افراد هنگام شنا در استخر بیش از حد دارای کلر حساس به کلر هستند و در تنفس دچار مشکل می شوند. همچنین ، کلر می تواند چشم شما را از مواد شیمیایی موجود در آن قرمز و تحریک کند. با این حال ، استخرهای آب نمک چشم شما را قرمز و ریه های شما را تحریک نمی کند.

سیستم استخر آب نمک برای هر حیاط خلوت مناسب است و همچنین برای فضاهای داخلی نیز موجود است. مهم نیست که در کجا می خواهید برای ساخت استخر آب نمک خود اقدام کنید، شما تضمین می کنید یک محیط آرامش بخش با مزایای عمده سلامتی ایجاد کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.