انواع فیلتر استخر

انواع فیلتر استخر شنا

انواع فیلتر استخر

تفاوت فیلترها در چیست؟

در اصل 3 نوع فیلتر استخر وجود دارد: فیلتر شنی ، فیلتر کارتریج و فیلترهای زمین دیاتومه (فیلترهای DE کوتاه). هر کدام از اینها جوانب مثبت و منفی خود را دارند که در هزینه و سهولت استفاده بسیار متفاوت هستند. در نظر گرفتن اندازه و نوع صافی فیلتر مناسب برای استخر شما می تواند موجب تفاوت زیادی در ساده شدن نحوه نگهداری و تمیز کردن استخر خواهد شد.

انتخاب فیلتر برای استخر خانگی تا حد زیادی به صاحب خانه بستگی دارد. هر نوع فیلتری کار خواهد کرد.

فیلترهای شنی

فیلترهای شنی از از شن درجه بندی شده مخصوص به عنوان فیلتر استفاده می کنند. آب از طریق پخش کننده وارد مخزن می شود. با با عبور آب از بستر شن و ماسه ، لجن و زباله ها بین دانه های شن به دام می افتند. هنگامی که آب به قسمت پایین فیلتر رسید ، وارد قسمتهای جانبی می شود و به استخر باز می گردد.

فیلتر شنی

فیلترهای شنی باقی مانده ها را به اندازه 40 میکرون فیلتر می کنند. هر چیزی کوچکتر از 40 میکرون فیلتر نخواهد شد. فیلتر شنی باید هر 3-5 سال یکبار تعویض شود.

توجه: جایگزین جدید فیلتر شن Z-Media اکنون امکان فیلتر کردن 4-6 میکرون را دارد و باید هر 5-8 سال تعویض شود

فیلترهای کارتریج

فیلترهای کارتریج از یک کارتریج کاغذی به عنوان فیلتر استفاده می کنند. کیفیت فیلتر کارتریج به خوبی فیلتر DE نیست ، و در تجربه تقریبا همان کیفیت آب فیلتر شنی  را تولید می کنند.

فیلتر کارتریج

فیلترهای کارتریج  از شهرت بدی در نگهداری برخوردار بودند ، اما تولید کنندگان، فیلترهای جدیدتری با مساحت سطح کافی (300-500 فوت مربع) پیدا کرده اند که نیاز به تمیز کردن فقط یک یا دو بار در سال دارند. این مسئله باعث می شود مسئله تعمیر و نگهداری با این فیلترها یک مزیت محسوب شود.

فیلتر دیاتومه DE

فیلترهای DE از زمین دیاتومه به عنوان رسانه فیلتر استفاده می کنند. فیلتر DE دارای شبکه های پلاستیکی است که با یک نوع پارچه پلاستیکی پوشیده شده است. لایه ای از پودر فیلتر شبکه ها را پوشانده و فیلتر را انجام می دهد.

فیلتر دیاتومه

به معنای زمین دیاتومیت است که سنگ رسوبی تشکیل شده از بقایای شیمیایی بی اثر، fossilized (یا اسکلت) میلیاردها موجودی از جلبک های میکروسکوپیک، به نام دیاتوم.

از آنجا که آب از پودر فیلتر عبور می کند ، هر گونه مواد باقی مانده به 5-8 میکرون فیلتر می شود. از آنجا که DE بسیار دقیق تر از ماسه است ، می تواند بسیار ریزتر از فیلتر ماسه ای فیلتر کند. پودر دیاتومه هر بار که استخررا تخلیه میکنید باید اضافه شود و بعد از آن دوباره بشویید. جایگزینی شبکه همچنین می تواند گران باشد.

فیلتر چه اندازه ای برای استخر من مناسب است؟

هنگامی که تصمیم گرفتید از چه نوع فیلتر استفاده کنید ، اکنون گرفتن اندازه مناسب بسیار مهم است. برای اندازه گیری، توان پمپ اندازه گیری می شود و باید با نیاز گردش آب استخر مطابقت داشته باشد. اگر فیلتر خیلی کوچک است ، شما زمان زیادی را صرف تمیز کردن خواهید کرد.

به طور کلی ، همیشه بهتر است از یک فیلتر بزرگ استفاده کنید. با یک فیلتر بزرگ ، آب از طریق فیلتر با سرعت کمتری جریان می یابد و این امر باعث تصفیه بهتر و مدت زمان طولانی تر بین تمیز کردن یا شستشوی برگشتی می شود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.