ضد آب کردن بتن

عایق رطوبتی بتن استفاده از لایه مواد نفوذ ناپذیر بر روی بتن است که از نفوذ آب جلوگیری می کند و باعث ضد آب شدن سازه می شود ، به طوری که آب نسبتاً تحت تأثیر قرار نمی گیرد. بتن یک ترکیب متخلخل و متخلخل است که آب ، آلاینده های منتقله از آب و مواد شیمیایی را جذب می کند که باعث خراب شدن بتن می شود.

انواع آب بند بتن

1. ضد آب سیمانی

آب بندی بتن

عایق رطوبتی سیمانی ساده ترین روش عایق رطوبتی در کارهای ساختمانی است. موادی که برای ضد آب شدن بتن استفاده می شود به راحتی در بازار موجود است. این روش در مناطق مرطوب مانند توالت و حمام استفاده می شود.

اما از آنجا که در مناطق مرطوب داخلی مانند توالت و حمام استفاده می شود ، در معرض نور خورشید و هوا نیست. بنابراین فرآیند انبساط و انقباض در ضد آب بودن سیمانی انجام نمی شود.

2. غشای ضد آب مایع

غشای مایع یک پوشش نازک است که معمولاً شامل یک لایه آغازگر و سپس دو لایه ضد آب مایع است که توسط اسپری یا غلتک اعمال می شود. با تشکیل یک پوشش لاستیکی بر روی سطح اعمال شده ، انعطاف پذیری بیشتری نسبت به نوع ضد عایق سیمانی دارد.

ضد آب کردن بتن

دوام عایق رطوبتی بستگی به نوع پلیمری دارد که برای ساخت عایق رطوبتی مایع استفاده می شود. غشاqu مایع از آسفالت اصلاح شده پلیمر تشکیل می دهد. از غشای مایع پلی یورتان برای ضد آب بودن نیز استفاده می شود.

3. پوشش قیری

آب بندی بتن

پوشش قیر انعطاف پذیر و محافظ است که به آن پوشش آسفالت نیز گفته می شود. این یک پوشش محافظ و ضد آب بسیار مناسب است ، به ویژه در سطوح پایه های بتونی. پوشش قیر از مواد قیر ساخته شده است و برای قرار گرفتن در معرض نور خورشید مناسب نیست. در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید بسیار شکننده و شکننده می شود.

4. غشای قیر

عایق رطوبتی غشای قیر یک روش محبوب است که برای سقف های کم شیب استفاده می شود. غشا bit قیری دارای یک مشعل بر روی غشا و غشای خود چسب است.

انواع آب بند بتن

ترکیبات چسبنده شامل آسفالت ، پلیمرها و پرکننده هستند. نوع خود چسب دارای ماندگاری کمی است زیرا خواص اتصال دهنده غشا با گذشت زمان کاهش می یابد. این ماده مخلوطی است که از مایعات آلی تشکیل شده و بسیار چسبناک ، چسبناک و ضد آب هستند.

غشا Tor مشعل از لمس آتش برای ذوب لایه قیر روی عضو برای اتصال استفاده می کند.

5. مواد افزودنی

طی سالهای گذشته ، نوع جدیدی از ضد آب در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. این مواد افزودنی در کارخانه دسته بندی یا در محل افزوده می شوند و در داخل بتن واکنش شیمیایی ایجاد می کند که بتن خود را به یک مانع آب تبدیل می کند. سیستم های عایق رطوبتی بتن یکپارچه می توانند متراکم کننده ، دافع کننده آب یا مواد افزودنی کریستالی باشند.

6. مواد افزودنی بلورین

سیستم های مبتنی بر بلورین معمولاً به صورت پودر خشک در می آیند. سیستم های بلوری در واقع از آب موجود برای رشد بلورهای داخل بتن استفاده می کنند ، به طور موثر با بستن مسیرهای رطوبت که می تواند به بتن خود مانع آب آسیب برساند.

مواد آب بندی بتن

مراحلی که در تأیید آب وجود دارد

مرحله 1: آماده سازی سطح

سطح را کاملاً از مواد سست ، گرد و غبار و روغن پاک کنید. تمیز کردن سطح در تمام سیستم های پوشش ضد آب ضد غشای نقش بسیار مهمی دارد.

مرحله 2: استفاده از پوشش اولیه

یک لایه اولیه بزنید تا سطح سازه برجسته شود. آغازگرهای پایه حلال یا پایه آب برای غشاهای قیر مناسب هستند.

مرحله 3: باز کردن ورقهای غشایی

بررسی تراز بندی صحیح و تنظیم ورق ها در هر کجا که لازم باشد و ورق ها را از سطح سازه باز کنید.

مرحله 4: گرم کردن غشاها

فیلم مشعل موجود در قسمت زیرین غشا را با مشعل گرم کنید. اکنون غشا آماده پیوند با سطح بتن زیرین است.

مرحله 5: فشار دادن ممبران

برای اطمینان از اتصال مناسب با سطح بتن ، غشا را محکم فشار دهید. برای اطمینان از اتصال مناسب ، باید از همپوشانی ها ، لبه ها و زاویه ها مراقبت بیشتری انجام شود.

مزایای ضد آب بودن

• جذب آب کاهش می یابد.

• از ایجاد ترک در سطح بتن جلوگیری می کند.

• کاربرد آسان

• طول عمر سازه بتونی را افزایش می دهد.

• از زنگ زدگی آرماتورها جلوگیری می کند.

• از رطوبت داخل ساختمان جلوگیری می کند.

• از تراوش از سقف و دیوارها جلوگیری می کند.

• باعث کاهش ساحل نگهداری ساختمان می شود.

• ارزش ملک افزایش می یابد زیرا هیچ کس نمی خواهد خانه ای با مشکلات نشت آب خریداری کند.

• این یک محیط سالم را فراهم می کند ، سیستم های ضد آب خوب در ایجاد یک زندگی و محیط کار تمیز کمک می کند. از اموال و همچنین افراد موجود در آن محافظت می کند.

معایب ضد آب بودن

• محصولات پایه قیر به دلیل رنگ سیاه در زیر گرمای تابستان نرم می شوند.

• محصولات پایه قیر به دلیل تبخیر حلال عمر محدودی دارند.

• پوشش محافظ پلی اورتان انعطاف پذیر نیست.

• پوشش محافظ پلی اورتان ظرفیت تنفس طبیعی بتن را با مشکل روبرو می کند.

پوشش محافظ پلی اورتان عمر گلدان محدودی دارد و پوشش سطح غیر قابل نفوذ باعث می شود که آب در زیر سطح پوشش جمع شود.
عایق رطوبتی سیمانی عدم توانایی در بالا بردن ترک ها است که باعث نشت بیشتر می شود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.