آببندی استخر بتونی

ساخت و ساز جدید: نحوه آب بندی استخر

حقیقت پنهان: همه استخرهای شنا نشت می کنند!

یک لحظه تصور کنید: شما برای ساخت اولین استخر خود پول پس انداز کرده اید و در وقت ، انرژی ، استرس و منابع سرمایه گذاری کرده اید. شما هیجان زده اید که از آن فضای زندگی  بی نظیر در فضای باز لذت می برید! در ابتدا همه چیز عالی است اما بعد از آن متوجه می شوید که آب استخر، کاشی به کاشی در حال کم شدن است. صورتحساب آب شما شروع به زیاد شدن میکند و به سرعت بیشتر از آن چیزی که برای استخر خود در نظر گرفته اید هزینه می کنید. استرس شروع میشود و شما تعجب می کنید که آب کجا می رود و چرا این استخر آنطور که برنامه ریزی کرده اید سرگرم کننده نیست …

این برای کسانی که قبلاً استخر شنا نداشته اند ، یک داستان عجیب است ، اما برای کسانی که دارند ، یک داستان آشنا است. حقیقت غم انگیز موضوع این است که تمام استخرهای شنا نشت می کنند! چرا؟ آیا استخرهای شنا برای نگهداری آب طراحی نشده اند؟ پاسخ کوتاه بله ، استخرهای شنا طوری ساخته شده اند که آب را برای شنا در اختیار ما قرار می دهند. جواب این معمای گیج کننده در نحوه ساخت آنها است.

به یاد داشته باشید که اکثر استخرهای شنا از بتن ساخته شده اند. و همه میدانیم که بتن متخلخل است. بنابراین ، اگر آب در وضعیت طبیعی خود باقی بماند ، استخر به طور طبیعی آب را از فشار جانبی مثبت از دست می دهد. آب به معنای واقعی کلمه خود را به درون دیوارها فشار می دهد و راه خود را پیدا میکند. بنابراین چگونه می توانیم از وقوع نشتی جلوگیری کنیم و در کدام مرحله از ساخت استخر می توانیم این مسائل را حل کنیم؟

آب بندی استخر بتنی

در اینجا میبینید تیم ما محصولات ضد آب خود را مستقیماً روی بتن تازه به کار میبرند. روز قبل از این برنامه ضد آب کردن ، بتن ریزی را انجام دادیم. این کار موجب نفوذ عمیق تر در مرحله 1 (ضد آب بودن داخلی) میشود

چه موقع استخر شنا را ضد آب می کنیم؟

برای مشتریان جدید ساخت استخر، پاسخ ساده است – آببندی سطح استخر درست درزمان بتون ریزی شروع میشود . همانطور که میدانید، استخرهای مسلح از دو جز اصلی ساخته شده اند: فولاد و میلگرد تقویت شده و بتن. پس از آرماتور بندی استخر، بتن ریزی انجام میشود تا سطح بتونی ما ایجاد شود. زمان مهم و کلیدی برای آببندی بتن دقیقا موقعی است که بتن تازه ریخته شده و در مرحله گیرش است.

بنابراین ، ما یک آب بندی چند مرحله ای را برای اطمینان از ضد آب بودن استخرهای شنا به کار میبریم – که با این کار از هدر رفتن چندین میلیون تومان از پول مشتریان جلوگیری میکنیم! این یکی از دلایلی است که مشتریان ما پروژه های ساخت استخر را به استخران میسپارند.

آب بندی استخر بتونی

در اینجا تصویر دیگری از اولین مرحله آب بندی استخر بتونی را مشاهده میکنید. با آب بندی سطح بتن – از نشت آب جلوگیری میشود. همچنین این کار مانع از شکل گیری سایر مواردی از قبیل لجن در سطح روی کاشی می شود.

چگونه استخر شنا را آب بندی کنیم؟

برای اطمینان از ایجاد بهترین استخرهای شنا برای مشتریان ، باید از بهترین محصولات موجود در بازار استفاده کرد. پس باید بهترین محصولات آی بندی بازار را شناخت که این امر فقط بر اساس تجربه سالیان کار ساخت استخر است.

گام اول: آب بندی داخلی استخر بتنی

گام اول شامل آب بندی داخل ترین سطح استخر بتنی است. برای شروع ، چسب آب بندی استخر را یک یا دو روز بعد از بتن ریزی اعمال می کنیم. این امر موجب بیشترین میزان نفوذ چسب آب بندی میشود چون بتن تازه بیشترین میزان جذب رطوبت را در عمق پوسته بتونی (به دلیل  کم آبی) دارد. پس از اعمال چسب آب بندی استخر، اجازه می دهیم سطح بتونی برای مدت زمان 28 روز بماند. اینجاست که می توانیم شاهد اثرات “پاک کنندگی” باشیم.

اساساً اگر از محصول آب ندی مناسب استفاده شود، مواد مضری مانند هیدرات کلسیم و کلریدها را از بتن بیرون می آورد – این دو ماده به نوعی آشغال بتن است که ما می خواهیم از سطح بتن خارج شود. پس از این مرحله ، دیواره ها را شستشو می دهیم تا این مواد زائد را حذف کرده و برای گام دوم آب بندی استخر بتنی آماده شویم.

این تصویر مرحله گام دوم از روند آب بندی استخر بتنی ما را نشان می دهد: آب بندی خارجی، در اینجا ما یک پلاستر سیمانی که حاوی مواد آببندی خاصی است را روی سطح بتنی میکشیم، که می تواند در اطراف نفوذ لوله ها ، خطوط کاشی ، اتصالات ، ترک ها و بسیاری مناطق دیگر اعمال شود. این امر از نفوذ آب به دلیل فشار جلوگیری می کند

گام دوم: آب بندی خارجی استخر بتونی

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، ما باید ترکیبی از سیمان و مواد آببندی را مستقیماً روی سطح بتن بمالیم تا بتوانیم پوسته ای ضد آب ایجاد کنیم. این پوسته سیمانی از نفوذ آب به دلیل فشار داخلی جلوگیری می کند. ما این ترکیب را در قسمت های مختلف استخر از جمله موارد زیر استفاده می کنیم:

درز کاشی

ورودی اسکیمر

سوله های سبک

لوله های تخلیه استخر

مکنده

تمام درزهای لوله با استخر

ترک ها

تغییرات صفحه / اتصالات

در اصل ، ما می خواهیم قبل از استفاده از پلاستر یا کاشی استخر، همه نقایص احتمالی سطح بتونی خود را پیدا و درمان کنیم. ممکن است شما از این اطلاعات غافلگیر شوید ، اما واقعیت این است – که طی پروسه ای به نام dehydration  یا کم آب شدن بتون ، انقباض(جمع شدن) قابل توجهی به دلیل کمبود آب  در بتن به وجود میآید و در ماه های گرم تابستان شدت می یابد.

اساسا ، هنگامی که بتن در اثر کم آبی منقبض  وجمع میشود ، ممکن است شکستگی های کوچک مویی در اطراف نواحی خاص مانند محل اتصال لوله استخر ایجاد شود. ما به سادگی با استفاده از یک پوسته سیمانی ، این مناطق را آب بندی می کنیم تا آب نتواند از آن فرار کند .

ضد آّب کردن استخر بتونی

در آخر ، در این عکس میبینید که اگر آببندی خارجی استخر را به درستی انجام داده باشید، چگونه مواد زائد را از بتن خارج میکند. در اینجا می توانیم کلسیم هیدرات و کلرید را روی سطح بتونی خود مشاهده کنیم. ما این مواد زائد را از مغز بتن خارج کردیم و بعد آنها را شستشو میدهیم. این منجر به تراکم بتن ، استحکام و دوام بیشتر در طول زمان می شود!

هدف استخران:

اگر به دنبال ساخت استخر هستید ، حتماً تحقیقات خود را انجام می دهید. شما به دنبال سازندگان استخری هستید که به آنها اعتماد کنید و مواردی مانند گالری عکس و وبلاگهای آنها را بررسی میکنید. و در آخر تصمیم میگیرید که چه کسی می تواند سرمایه گذاری شما را در هنگام ساخت استخر خود انجام دهد که سال های طولانی دوام بیاورد.

غالباً صاحبان خانه به مواردی از قبیل کاشی و زیبایی های بصری که می بینند نگاه می کنند. ولی چیزی را که در زیر سطح وجود دارد را نمیبینند، ستون فقرات سرمایه گذاری گران قیمت آنها. سازندگان استخر این را می دانند وبا این وجود بسیاری از سازندگان استخر برای اینکه سود بیشتری را با قیمت های پایین تر کسب کنند ، از مواد با هزینه بالاتر رد می شوند.

ممکن است ساخت استخر در همین مرحله تمام شود و یا اینکه بخواهید مراحل بیشتری مثل کاشیکاری استخر هم انجام شود که در این صورت یک مرحله دیگر به آب بندی استخر اضافه میشود. در صورت تمایل میتوانید مقاله زیر را نیز مطالعه فرمایید:

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.