هیتر گازی استخر

انواع هیتر استخر

هنگامی که یک استخر را گرم می کنید در نهایت انرژی زیادی مصرف می کنید و این امر منجر به افزایش قبوض گرمایشی می شود. بهترین راه برای بهبود بهره وری انرژی و گرمایش استخر شنا ، نصب یک بخاری استخری است که از نظر انرژی مناسب باشد. این اولین گام برای کاهش هزینه های گرمایش در هنگام گرم شدن استخر است.

انواع هیتر و گرمکن استخر شنا: خورشیدی ، پمپ حرارتی ، گاز

در حالی که روش های مختلفی برای گرم کردن استخر وجود دارد ، سه نوع گرم کننده اصلی استخر وجود دارد:
• خورشیدی
• هیتر گازی
• هیتر برقی
هر یک از این روش ها منحصر به فرد عمل می کند و مجموعه ای از معایب و مزایا را دارد. در بخش های بعدی ، ما به نحوه کار هر نوع گرمکن استخر ، هزینه متوسط آن و هزینه اجرای آن خواهیم پرداخت.
توجه: انواع دیگری از سیستم های گرمایش استخر وجود دارد ، مانند اجاق های چوبی . این موارد در استخرهای زیرزمینی مسکونی بسیار رایج نیستند ، بنابراین در حال حاضر ، ما در مورد توضیحات هیتر خورشیدی ، برقی و گازی استفاده خواهیم کرد.

چرا می خواهم استخر خود را گرم کنم؟

سوال عالی! بدون هیتر استخر،  فصل شنای شما ممکن است فقط سه یا چهار ماه طول بکشد ، در حالی که افزودن یک گرمکن به طور معمول بسته به موقعیت و آب و هوا ، فصل شنای شما را حدود دو ماه افزایش می دهد.

هیتر برقی استخر (الکتریکی)

هیتر های الکتریکی برای ایجاد گرما از جریان های الکتریکی استفاده می کنند. وقتی جریانی به سیم پیچ  واقع در داخل واحد وارد می شود ، گرم می شود. سپس آب اطراف سیم پیچ گرم می شود و باعث خنک شدن سیم پیچ می شود. از آنجا که هیتر های برقی به مقدار زیادی برق نیاز دارند ، در درجه اول برای گرم کردن استخرهای کوچک قابل حمل و استخرهای درمانی کوچک مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای هیترهای برقی

  • ارزان قیمت تر از بقیه هیتر ها برای خرید: بسیاری از آنها با زیر 50 میلیون تومان موجود است
  • مستقل از دمای هوا کار میکند
  • سازگار با محیط زیست: هیچ گونه آلودگی هوا ایجاد نمی کند
  • طول عمر بالا (10 تا 20 سال)

معایب هیتر های برقی

  • گران به کار: هزینه های عملیاتی ماهانه بین 4 تا 5 میلیون تومان است
  • نصب گران: به سیم کشی های سنگین و قطع کننده های مدار آمپر بزرگ نیاز دارید
  • انرژی زیادی تولید نمیکنند
  • به کندی استخر را گرم میکند

هیتر حرارتی برقی

هیتر های حرارتی برقی برای استخرها با کشیدن گرما از هوا و انتقال آن به داخل آب استخر کار می کنند. از لحاظ فنی آن را به نوعی انرژی خورشیدی تبدیل می کند زیرا بستگی به دمای هوای اطراف دارد. به طور معمول ، دمای هوا باید حداقل 12 درجه سلسیوس برای پمپ گرما باشد تا بتواند به طور موثر آب استخر را گرم کند.
توجه: برخی از پمپ های حرارتی برقی با استفاده از فناوری جدیدتر دارای کمپرسورهای پیمایشی هستند که حتی در دمای هوای پایین فضای باز نیز استخر را گرم می کنند.

هیتر استخر گازی

یک گرمکن استخر گازی معمولی یا گاز طبیعی یا پروپان را در محفظه احتراق می سوزاند. این کویل های مسی را که در آب استخر به گردش در می آیند گرم می کند و هنگام بازگشت به استخر ، آن را گرم می کند. برخلاف گرمکن های خورشیدی و هیتر های حرارتی ، آنها برای کار به نور خورشید یا درجه حرارت هوا نیاز ندارند ، که می تواند آنها را برای افرادی که در آب و هوای سردتر زندگی می کنند جذاب تر کند.

هیتر گازی استخر

هزینه هیتر گازی استخر

هیتر های استخر گازی گران هستند. هزینه اجرای آن به طور متوسط از 5 تا 6 میلیون در ماه است. البته ، لازم نیست گرمکن استخر خود را در تمام فصل شنا اجرا کنید ، به ویژه هنگامی که هوا در اوج تابستان گرم است. اگر بخواهید آن را اجرا کنید ، هزینه آن بیشتر از یک بخاری خورشیدی یا پمپ برقی حرارتی استخر است.
به خاطر داشته باشید که هزینه پروپان دو برابر گاز طبیعی است و بر این اساس هزینه های شما را افزایش می دهد.

نصب هیتر استخر گازی

خبر خوب این است که نصب گرمکن های استخر گازی نسبتاً ارزان هستند و قیمت آن از 10 میلیون شروع می شود. قیمت گرمکن های استخر گازی می تواند به طور متوسط از 10 تا 1000 میلیون تومان باشد ، استخرهای بزرگتر به گرمکن های گرانتری احتیاج دارند.

مزایا و معایب هیتر گازسوز استخر

هیتر های استخر گازسوز ممکن است به اندازه گذشته محبوب نباشند ، اما هنوز هم با مزایای زیادی همراه هستند. بیایید با جزئیات بیشتر جوانب مثبت و منفی گرمکن استخر گازسوز  را بررسی کنیم.

مزایا:

• هزینه نصب و نگهداری کمتر
• برای کار کردن به نور خورشید یا هوای گرم نیازی ندارد
• استخر را سریع گرم می کند

یکی از برترین مزایای انتخاب بخاری استخر گازی ، هزینه نصب نسبتاً پایین تر از بقیه است. به عنوان مثال ، دارندگان استخر می توانند با نصب هیتر استخر گازسوز به جای هیتر برقی، در هزینه های قبض صرفه جویی کنند. گرمکن های استخر گازسوز بدون در نظر گرفتن درجه حرارت هوا ، فصل ، پوشش ابر یا زمان روز نیز کار خواهند کرد ، و آنها را برای آب و هوای سرد و شنای شبانه مناسب می کند. آنها همچنین استخر را سریعتر از هیتر برقی یا پمپ حرارتی گرم می کنند.

معایب:

• مصرف انرژی کمتری دارد
• سازگار با محیط زیست نیست
• برای اجرا گران است
• طول عمر کوتاه تر
نیازی به گفتن نیست که بخاری استخر گازی نسبت به سیستم گرمایش خورشیدی بازده کمتری دارد و انتشار سوخت آنها باعث می شود تا سازگار با محیط زیست نباشند. آنها همچنین در مقایسه با سایر انواع گرمکن های استخر هزینه های عملیاتی بالایی دارند و طول عمر آنها بسیار کمتر است و فقط حدود پنج سال دوام می آورند.

اندازه هیتر استخر مناسب

اندازه هیتر استخر با استفاده از BTU یا واحدهای حرارتی انگلیس است. هرچه BTU بیشتری برای بخاری شما تعیین شود ، سریعتر می تواند استخر شما را گرم کند. هرچه استخر شما بزرگتر باشد ، امتیاز BTU  روی هیتر استخر شما نیز باید بزرگتر باشد. نکته ای که باید بخاطر بسپارید دمایی است که می خواهید به آن دست یابید و مدت زمانی که برای دستیابی به آن لازم است.
به عنوان یک قاعده کلی ، میزان تولید هیتر استخر شما باید به ازای هر 10000 گالن آبی که در آن نگهداری می شود ، 50،000 BTU باشد. به عنوان مثال ، اگر استخر شما 20،000 گالن آب دارد ، میزان تولید BTU بخاری شما باید حداقل 100،000 باشد.

آیا واقعاً به بخاری استخر احتیاج دارید؟

با توجه به این فرصت ، در می یابیم که بیشتر دارندگان استخر ترجیح می دهند هیتر استخر نصب کنند ، اما بسیاری از آنها به دلیل هزینه ها از این امر طفره می روند. بنابراین ، سوالی که اغلب می شنویم این است که آیا من به گرمکن استخر احتیاج دارم؟
به طور کلی ، اکثر افراد دارای استخرهای روباز به بخاری استخر احتیاج ندارند ، به خصوص اگر در منطقه ای با درجه حرارت متوسط ​​بالا زندگی می کنند. با این حال ، در بعضی از مناطق شمالی ، برای ایجاد راحتی آب در شنا به گرمکن استخر احتیاج است.
استخر سرپوشیده دارید؟ اگر در حال ساخت استخر سرپوشیده هستید بخاری لازم است زیرا برای گرم کردن آب نمی توانید به گرمای آفتاب اعتماد کنید و برای کنترل رطوبت محیط داخلی باید بتوانید دما را تنظیم کنید.
برای کمک به شما در تصمیم گیری در مورد مناسب بودن گرمکن استخر ، در اینجا چند سوال برای پرسیدن از خود آورده شده است:
• آیا استخر من در فضای بسته است ، یا قصد دارم آن را تعطیل کنم؟
• آیا ترجیح می دهم در آب گرمتر شنا کنم؟
• آیا کودکان یا بزرگترها از استخر استفاده می کنند؟
• آیا می خواهم فصل شنا را چند هفته تا چند ماه افزایش دهم؟
• آیا می توانم میلیون ها هزینه اولیه و ده ها نفر هزینه سالانه را بپردازم؟

اگر به همه یا بیشتر اینها پاسخ “بله” داده باشید ، خب شروع به خرید هیتر برای استخر کنید.
اگر با این حال ، بدتان نمی آید که گاهی در آب خنک شنا کنید ، اگر متوجه شدید که استخر شما خیلی مطابق میل شما نیست ، می توانید از هیتر استخر صرف نظر کرده و بعداً آن را بگذارید.

گرمکن استخر

راه های گرم کردن استخر

آماده تهیه گرمکن استخر نیستید اما به دنبال راه هایی برای گرم کردن استخر خود هستید؟ اول از همه ، آب جوش را به استخر خود نریزید! این کار نمی کند و می تواند خطرناک باشد. (مشتری داشته ایم که آب را داخل بشکه جوش میاورده و داخل استخر میریخته است!) در اینجا چند روش ایمن و موثر برای افزایش دمای آب استخر آورده شده است.

چگونه آب استخر خود را گرم کنیم

• اطمینان حاصل کنید که استخر شما آفتاب گیر است. سعی کنید درختان و گیاهان یا سازه هایی را که بیش از حد بر استخر شما سایه می اندازند از بین ببرید.
• سعی کنید از یک پوشش و کاور خورشیدی استفاده کنید. پوشاندن استخر با روکش استخر خورشیدی به جذب گرمای خورشید کمک کرده و از فرار گرما جلوگیری می کند.
• از حلقه های خورشیدی استفاده کنید. اگر نمی خواهید یک پوشش خورشیدی تهیه کنید ، می توانید حلقه های خورشیدی را بالای استخر قرار دهید تا به جذب گرما در آب کمک کند.
• استخر خود را از باد محافظت کنید. باد می تواند آب استخر شما را هنگامی که روی سطح می وزد خنک کند ، بنابراین اگر در منطقه ای با باد زندگی می کنید ، نصب یک مسدود کننده باد می تواند به شما کمک کند.
• تشک های گرم کننده را امتحان کنید. اینها آب شما را از طریق حصیرهایی که توسط آفتاب گرم می شوند ، گردش می دهند و با استخرهای کم حجم بهتر کار می کنند.

سوالات متداول گرمکن استخر

آب باید چقدر گرم شود؟

این به تنظیمات شما و نحوه استفاده شما از استخر بستگی دارد. به طور کلی ، آب استخر باید حداقل در حدود 25 درجه سلسیوس باشد تا راحت در نظر گرفته شود. با این حال ، کودکان کم سن و بزرگسالان ممکن است برای شنا کردن راحت نیاز به حداقل 30 درجه سلسیوس داشته باشند. طبق بنیاد جهانی استخر شنا ، درجه حرارت توصیه شده برای استخر تفریحی  27 درجه سلسیوس و برای کودکان چهار سال به بالا  32.2-33.9 درجه سانتیگراد است.

آیا می توانم از هر هیتر استخری در هر نوع استخر استفاده کنم؟

بله. هیتر های برقی و گازی برای انواع استخر سرپوشیده و روباز مناسب است

بعداً می توانم بخاری استخری نصب کنم؟

البته! در واقع ، کنار گذاشتن بخاری و نصب بعداً آن یکی از روشهای آسان و رایج است که مردم هنگام ساخت استخر درون زمین در هزینه های اولیه صرفه جویی می کنند. اگر شما علاقه مند به ساخت استخر  سریع و با بودجه کم هستید ، نصب بعضی از تاسیسات استخر بعد از اجرای آن است.

چه عواملی باعث اتلاف گرما در آب استخر می شود؟

طبق بنیاد جهانی استخرهای شنا ، دلیل اصلی اتلاف گرمای آب استخر شما تبخیر ، همرفت ، تابش گرما و هدایت است. آب موجود در سطح استخر به طور مداوم به بخار آب تبدیل می شود و تبخیر را یکی از دلایل اصلی از دست دادن گرما و انرژی می داند. به همین دلیل یک کاور استخر می تواند به حفظ دمای آب گرمتر استخر کمک کند.

تلفات همرفت زمانی اتفاق می افتد که گرما از سطح آب در هوای اطراف پراکنده می شود و تابش گرما هنگامی رخ می دهد که استخر گرما را به آسمان خنک تر منتقل می کند. تلفات هدایت در اثر خنک شدن حرکت گرما از طریق اجزای ساختاری استخر درون زمین ، اتفاق می افتد.

چگونه حجم استخر را در گالن محاسبه کنم؟

اگر می خواهید هیتر استخر خود را اندازه کنید و مطمئن نیستید که حجم استخر شما در گالن چقدر است ، یک روش آسان برای محاسبه آن ضرب طول در عرض برای بدست آوردن منطقه و سپس ضرب مساحت در عمق متوسط است. در آخر ، آن عدد را در 7.5 ضرب کنید. این فرمول به این شکل است:

حجم استخر (گالن) = طول * عرض * عمق *7/5

البته گالن یک سیستم انگلیسی آمریکایی است و مقیاس متر مکعب جهانی تر است و  الان شما در هر کدام از فروشگاه های کشور اقدام به خرید هیتر استخر نمایید ، فروشنده به شما اطلاعات مقدار متر مکعب آب گرم را ارائه خواهد داد.

برای به دست آوردن عمق متوسط ، می توانید کمترین عمق استخر خود را به عمیق ترین عمق اضافه کنید و آن را بر دو تقسیم کنید. مثلا اگر استخر شما 2 متر در انتهای کم عمق و4 متر در انتهای عمیق قرار دارد. عمق متوسط شما (4 + 2) ÷ 2 = 3 متر عمق متوسط خواهد بود. این فرمول با استخرهایی که شیب ثابت دارند بهتر کار می کند. اگر استخر شما دارای ته قیف یا عمق متفاوتی است ، می توانید استخر خود را به بخشهایی تقسیم کنید تا محاسبه میزان صدا راحت تر شود.
تقسیم استخر به بخش نیز برای استخرهای با فرم آزاد و نامنظم به خوبی کار می کند.

سوالات بیشتری در مورد گرمکن های استخر دارید؟ آنها را در پایین برگه در نظرات بگذارید و ما در اسرع وقت به آنها پاسخ خواهیم داد!

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.