پوشش استخر

صرفه جویی و کاهش مصرف آب برای استخرهای شنا

در حیاط خانه شما منبع زیادی از مصرف آب وجود دارد – به آن استخر می گویند. به روش های مختلفی می توانید در مصرف آب استخرها صرفه جویی کنید. با کسب اطلاعات بیشتر در مورد استخر یا آبگرم و اقدامات پیشگیرانه ای که می توانید انجام دهید و تعمیراتی خاص می توانید در مصرف آب صرفه جویی کرده و هزینه استخر خود را کاهش دهید. دقت و تلاش خود را برای کاهش و کنترل تلفات آب استخرها و آبگرم بکار گیرید. نحوه کار:

1- از روکش استخر استفاده کنید

پوشش و کاور استخر

بدون پوشش استخر ، بیش از نیمی از آب استخر شما ممکن است در عرض یک سال تبخیر شود. استفاده از روکش به طور منظم میزان تبخیر را بین 90 تا 95 درصد کاهش می دهد. بدون پوشش ، استخر 18 فوت 36 فوت در تابستان هر هفته حدود 1 اینچ آب از دست می دهد. سالانه ، این می تواند به از دست دادن آب 7000 گالن منجر شود. چه ضایع است سایر مزایای پوشش استخر:

    روکش استخر می تواند نیاز به استفاده بیشتر از مواد شیمیایی را کاهش دهد.

    روکش استخر به کاهش رشد جلبک کمک می کند.

    روکش های استخر باعث صرفه جویی در مصرف گرما می شود که می تواند در هزینه های گرمایش صرفه جویی کند.

 2- نشتی را بررسی کنید

اما چگونه باید نشتی را بررسی کنید؟

    به دنبال نقاط مرطوب پایین دست استخر باشید.

    نشتی لوله ها ، سوپاپ ها و اتصالات را بررسی کنید.

    کاشی های شل یا ترک می تواند شاخص نشتی باشد.

    وجود ترک یا شکاف در میله پیوند را بررسی کنید.

    اگر بازرسی شما نشت احتمالی را نشان می دهد ، این قوانین تشخیص نشت را دنبال کنید.

3- سطح آب استخر را پایین بیاورید

پایین بودن سطح آب استخر

علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب ، پایین نگه داشتن سطح آب در استخر به کاهش اتلاف آب در اثر پاشش شدید و آب بازی شدید کمک می کند. بهتر است سطح آب 1 اینچ بالاتر از کف کاشی استخر باشد. سعی کنید شناگران را از پاشیدن آب منصرف کنید و برای آنها توضیح دهید که آب برای ماندن در استخر لازم است.

4- اگر استخر شما گرم است ، دما را پایین بیاورید

هیتر استخر

اگر بخاری استخر دارید ، سعی کنید دما را در طول تابستان کاهش دهید. انجام این کار باعث کاهش اتلاف آب در اثر تبخیر می شود ، و به ویژه هنگامی که استخر استفاده نمی شود بسیار مهم است. بهتر از این ، از پوشش استخر استفاده کنید.

5- ضدعفونی کننده را عصر اضافه کنید

ضدعفونی و کلرزنی آب استخر

خورشید باعث دفع کلر می شود و عصر بهترین زمان برای افزودن ضدعفونی کننده به استخر است. اگر در حین روشن بودن پمپ ، ضد عفونی کننده به طور خودکار اضافه شد ، پمپ را برای کارایی بهتر در شب روشن کنید.

6- محوطه سازی استراتژیک کنار استخر

محوطه سازی دور استخر

بوته های اطراف استخر را بکارید و از نرده ها یا محافظت از حریم خصوصی به عنوان موانع یا کمک به کاهش اتلاف آب ناشی از تبخیر باد استفاده کنید. کاهش میزان وقوع وزش باد از طریق استخر باعث کاهش تبخیر می شود.

7- قبض و صورتحساب آب و برق خود را کنترل کنید

هرگونه تغییر ممکن است نشت احتمالی یا مشکل دیگری را نشان دهد که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

8- استخر خود را فقط در مواقع ضروری تخلیه کنید

استخر خالی

برخی از دارندگان استخر دوست دارند هر فصل را با یک استخر کاملاً تمیز و آب تازه شروع کنند. اگر استخر به درستی نگهداری شده باشد ، ممکن است مجبور نباشد که به طور کامل یا به دفعاتی که تصور می کنید تخلیه شود. بسیاری از کارشناسان معتقدند که استخر فقط باید هر 3 تا 7 سال تخلیه شود. با این وجود آبگرم باید هر سه ماه یک بار،بسته به میزان استفاده از آن تخلیه شود .

9- آب نماها و آبشارها را خاموش کنید

آبشار و فواره استخر

وقتی هوادهی اتفاق می افتد ، مقدار قابل توجهی آب می تواند در اثر تبخیر از بین برود. مطمئناً ، آنها زیبا به نظر می رسند و شما عاشق شنیدن صدای آب روان هستید اما بهتر است هنگام سرگرمی فقط آبنماهای استخر و آبشارها را اجرا کنید.

10- پمپ استخر را چک کنید

پمپ استخر

پمپ را فقط تا زمانی که لازم است روشن کنید. برای شفاف شدن آب استخر با استفاده از پمپ از هشت ساعت در روز شروع کنید. اگر استخر شفاف باقی بماند ، نگذارید پمپ مرتب کار کند. اگر شروع به کدر شدن کرد ، هر روز کمی بیشتر آن را روشنکنید تا آب پاک شود. ممکن است متوجه شوید که زمان های مختلف اجرای این کار در فصل ها و زمان های مختلف سال مورد نیاز است.

از تایمر مناسب اندازه پمپ استخر استفاده کنید. همچنین با تطبیق اندازه پمپ با نیاز استخر خود می توانید در هزینه های عملیاتی صرفه جویی کنید. هنگام تعویض پمپ یا موتور پمپ ، فقط اسب بخار مورد نیاز خود را دریافت کرده و به دنبال یک موتور پمپ دو سرعته یا دور متغیر باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.