اسکیمر

هر چیزی که شما باید درباره اسکیمر استخر بدانید

اسکیمر در واقع وسیله ای است که  چندین کاربرد دارند ، و جزئی پیچیده از استخر شماست ، چه در استخر روباز و چه در استخر سرپوشیده. در هر صورت ، اسکیمر بخش مهمی از یک استخر به شمار می روند ، بنابراین باید بدانید که آنها چگونه کار می کنند و نحوه استفاده و مراقبت صحیح از آنها به چه صورت است.

اسکیمر استخر چیست؟

در یک استخر ، اسکیمرها مانند سطلهای کوچکی هستند که در کنار استخر جاسازی میشوند. آنها سبدهایی را نگه می دارند ، که عملکردی مشابه با کفگیر انجام می دهد و باعث می شود تا برگها ، شاخه ها و سایر بقایای آنها از وارد فیلتر استخر نشوند. یا ممکن است از نوعی باشد که به صورت غوطه ور در آب در حال انجام کار مشابه است.

اسکیمرهای دیواری

اسکیمر ها معمولاً مستطیل شکل بوده و در اطراف استخر ، در سمت بالای دیواره ها قرار می گیرند. سطح آب معمولاً در حدود نصف اسکیمر قرار میگیرد.

اسکیمر استخر

اسکیمرها اکثراً از پلاستیک سفید ساخته شده اند ، و بعضی از آنها دارای درب به نام وایر در قسمت جلویی هستند که با توجه به سطح آب و حرکت آن باز و بسته می شود. هنگامی که پمپ را خاموش می کنید ، درب آن بسته می شود ، و در نتیجه بقایای جمع آوری شده در سبد اسکیمر به درون استخر برنمیگردند.

اسکیمر شناور

این نوع اسکیمر یا با یک بازوی پلاستیکی در کنار استخر نصب شده اند ، یا مدلهای شناور هستند که به تخلیه استخر وصل می شوند و سپس به طور آزادانه در آب شناور می شوند.

اسکیمر شناور

ممکن است در دیواره استخر شما از قبل محلی برای نصب اسکیمر استخر تدارک دیده نشده باشد. با این حال  میتوانید یکی از دو نوع دیگر را در نظر بگیرید به جای اینکه کل آستر و کاشی استخر خود بشکافید.

کار اسکیمر استخر چیست؟

بدون داشتن موتور یا قطعات متحرک دیگر ، چگونه یک اسکیمر می تواند آب استخر شما را تمیز نگه دارد؟ چند نکته در طرز کار اسکیمر وجود دارد:

گردش و تصفیه

اسکیمر استخر نقطه شروع گردش استخر است و به عنوان دروازه ای برای سیستم تصفیه استخر شما عمل می کند.

اسکیمر چیست

پمپ استخر شما آب را در اسکیمرها میمکد. از آنجا که آب از طریق سبد اسکیمر عبور می کند ، مانع عبور باقی مانده های بزرگتر میشود که می تواند در صورت ورود به پمپ یا فیلتر باعث انسداد شود. همچنین به فیلتر اجازه می دهد تا آلودگی های کوچکتر را از آب بیرون بکشد تا آب تمیزتر از طریق برگشتی ها به داخل استخر شما برگردد.

علاوه بر اینکه آلودگی ها را از آب استخر شما جمع می کند ، اسکیمر همچنین به شما کمک می کند تا پمپ و فیلتر خود را سرحال نگه دارید و با اطمینان از عبور آب تمیز داخل آنها را ز مواردی پاک کنید که می تواند مشکلات عمده ای را برای تجهیزات گران قیمت استخر شما ایجاد کند.

تمیز نگه داشتن آب

هر چه افرادی بیشتری در استخر شنا کنند ، ضد آفتاب ، مواد آرایشی ، شامپو ، صابون و سایر آلاینده های خارجی بیشتر در آب باقی می مانند. مطمئناً فیلتر استخر از عبور بعضی از این مواد جلوگیری میکند . اما اگر می خواهید آب استخر شما تمیزتر باقی بماند، میتوانید چند توپ تنیس را درون سبد اسکیمر خود قرار دهید. سطح پرز مانند این توپ ها، مقدار زیادی از آن روغن های سطحی را جذب می کنند.

همچنین با پوشاندن اسکیمر با جوراب شلواری می توانید اثر سبد اسکیمر خود را افزایش دهید. جوراب، برخی از بقایای کوچکتر را که به طور معمول فیلتر شما را درگیر میکند را جذب می کند.

توپ های تنیس و جوراب شلواری را هر چند وقت یک بار تعویض کنید.

فکر می کنید قرار دادن جوراب شلواری روی کفگیر شما کاری عجیب است؟ درک میکنیم، خوشبختانه چیزی دقیقاً برای همین منظور وجود دارد: جوراب فیلتر اکیمر استخر. آنها هم همین کار را انجام می دهند ، اما چون دقیقا برای همین کار ساخته شده اند ، بنابراین نیازی به پاسخگویی به سؤالات ناخوشایند دوستان خود ندارید!

اضافه کردن قرص های کلر

می توان بیشتر هزینه کرد و یک دستگاه پخش کننده کلر تهیه کرد. گرچه مشکلی نیست، می توانید چند قرص کلر را مستقیماً به سبد اسکیمر خود اضافه کنید.

مزیت این کار این است که از آنجا که آب از طریق اسکیمر کشیده می شود ، بیشتر قرص ها خیلی سریعتر از زمانی که آنها را به صورت عادی در آب میریزید حل میشوند. این به معنی غلظت بیشتری از کلر در آب شما است که به معنای آب تمیز ترو بهداشتی تر است.

فقط مطمئن شوید وقتی پمپ استخر کار نمیکند قرص های نصفه نیمه را از سبد اسکیمر بردارید تا از غلظت بیش از حد کلر در یک ناحیه از آب استخر جلوگیری شود تا به تاسیسات آسیب وارد نشود. همچنین بهتر است از پمپ استخر با سرعت متغیر استفاده کنید تا بتوانید آب خود را بدون استفاده از انرژی زیاد در گردش نگه دارید و قبض برق مصرفی نیز کمتر شود.

جاروی استخر

اگر جارو برقی استخر دارید عالی است، اما مواقعی وجود دارد که شما نیاز به تمیز کردن دستی استخر خود دارید. در این مواقع، می توانید سیستم گردش استخر(سیرکیولیشن) خود را به کار بگیرید. در اینجا می توانید شلنگ جارو را درون سوراخ مکش اسکیمر قرار دهید ، یا از یک صفحه وکیوم اسکیمر استفاده کنید و هنگامی که شما جارو میکنید آب مجبور به گردش در سیستم فیلتر میشود  و در نتیجه آب تمیز و شفاف تری ایجاد می کند.

چه موقع اسکیمر استخر خود را تمیز کنید

عموما حداقل هفته ای یکبار باید اسکیمر استخر خود را تمیز کنید. سبد اسکیمردر حال جمع کردن انواع آلاینده هایی است که در استخر شما قرار دارند. هر چه مدت طولانی تر بماند ، احتمال شکسته شدن و پوسیدگی آن بیشتر می شود.

بنابراین ، یک بار در هفته توصیه خوبی است. اما، اگر استخر شما روباز باشد و تعداد زیادی از درخت در اطراف آن وجود دارد، اگر باد شدید باشد و هر شرایط دیگری که وجود دارد مطمئنا کفگیر شما خیلی سریع مملو از زباله ها می شود که خیلی سریعتر باید آن را تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن اسکیمر استخر

تمیز کردن اسکیمر، ساده ترین کار مربوط به نگهداری استخر است. تمام کاری که  باید انجام دهید این است که پوشش را از اسکیمر بردارید، سبد را بیرون بکشید و هر آنچه در سبد است را دور بیندازید. سپس آن را دوباره در اسکیمر قرار دهید ، پوشش را سرجایش قرار دهید ، و تمام شد.

اگر سبد، کدر به نظر میرسد ، یا چیزهای آلاینده های بد بویی در آن قرار دارند، می توانید قبل از تعویض، داخل آن را با شلنگ آبکشی کنید.

با استفاده از اسکیمر، استخر تمیزتر وسالم تری خواهید داشت

برای نگهداری از سیستم گردش استخر، و همچنین تمیز نگه داشتن استخر ، اسکیمرهای استخر یکی از مهمترین قسمتهای بی حد و حصر مهم استخر شما هستند. اسکیمرها را از وجود زباله ها  تمیز نگه دارید ، تا نیمی از کار تمیز شدن استخر به خوبی انجام شود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.